Deník z cyklo-expedice Beskydy 2005

Jako cíl této cyklo-expedice jsme vybrali Království Valachů, které najdete na Východní Moravě. Stačí vystoupit na památnou horu Radhošť a uvidíte ho celé. Na slunka východě hraničí se Slovenskem, stačí sa enem přejít chodníkem po hřebenu Javorníku a Bílých karpat, to je hranica. Na severu susedí Valašsko a Lachy a jejich městy Frýdek a Místek a též s Novým Jičínem, Příborem. Tam, kde zapadá slunko, se hory níža, za Hostýnem se přechoda k bohatýmu sousedovi, na Hanu. Ešče věcej na jih, při Zlíně, Vizovicích a míškařských dědinách kolem Slavičína su susedy Valachů moravští Slováci a Lukačovští zálesí. Tož tak!

Den prvý sobota 23.7: Začátek expedice výjezd z království od Mlocáka v 14:30. Cesta probíhala dle předpokladů.Jen co jsme překročili hranice království, tak vše začalo nabírat obrátky. V Mohelnici to již někteří členové výpravy neustáli.
17:30 Přijíždíme do Horní Bečvy na hotel Cherry kde budeme celý týden ubytovaní.
18:30 Jsme po večeři a začínáme kalit.K tanci nám hraje Dj Luboš. Další informace dle stavu přítomných.
21:04 Večírek se začíná pěkně rozjíždět.Hraje se fotbálek, Pepan řve jako podsvinče,Džamil je zpomalenej, Pingi mění gumy.
01:07 Právě jsme sežrali Džamilovi šišku salámu.Byla moc dobrá!
02:00 Škába bloudí po hotelu, nemá kde spát, spolubydlící mu zamkli pokoj.A to si říkají kamarádi.
02:30 Jdeme spát.

Den druhý neděle: Po snídani se vydáváme na kola.Vyjíždíme na Pustevny, převýšení cca 500m. Po cestě jsme pomáhali vytáhnout Felicii z příkopu. Při 10Km sjezdu Z Pusteven do Rožnova Džambo narazil do ocelové závory, naštěstí bez následků. V Rožnově jsme navštívili skanzen, kde jsme se setkali s naším B-týmem, jehož členové byli již notně posíleni medovinou, každý asi 1,5l.Zbytek náročné etapy absolvoval pouze A-tým . Cestou k lyžařskému středisku Soluň jsme navštívili rodiště Milana Baroše – Vigantice.Pak se nám ale vloudila chybička do navigace a skončili jsme ve Velkých Karlovicích. Blonďák chtěl špatného navigátora uškrtit.Při cestě z Karlovic na Benešky na nás u salaše na samotě vyběhl ovčácký pes. Salaš jsme museli objíždět velkým obloukem přes neprostupný les.Kola jsme museli nést na zádech přes kopec připomínající kolmou stěnu.Cestou z Benešek jsme absolvovali několik ostrých sjezdů včetně lyžařské sjezdovky. Při jednom z nich se Džamilvi přetočila přehazovačka.Dneska si někteří z nás hrábli na dno svých sil a možná ještě hloubš. Dnešní max rychlost 74Km/h. Večer jsme vypili flašku, kterou vyhrál Čejen nad Fajerem.Sázka byla o barvu tang, které nosí servírka.Džambo je chtěl očichat. Večírek jsme zakončili u servírek na pokoji.

Den třetí pondělí: Ráno se nám nikam jet nechtělo, ale na konec jsme se přemluvili. Vyjeli jsme na horský hotel Martiňák a po občerstvení jsme pokračovali na vodní dílo Šance. Ve Starých Hamrech jsme dali pivko,ale to jsme ještě nevěděli, co nás čeká. Jelikož jsme nechtěli jet po silnici, vzali jsme to zkratkou přes kopec 4km prudké stoupání korytem potoka Červík, přes padlé stromy a s koly na ramenech. Následoval první drsný sjezd, kde Džamil hodil hlavu. Při závěrečném sjezdu k Horní Bečvě postupně havarovali Sášek, Slepejš, Blonďák a Čejen, všichni letěli přes řidítka. Slepejš při pádu zničil přední brzdu a zbytek týdne pojede jen na zadní. Večer půlka týmu hrála mariáš a druhá šla lovit domorodá děvčata. Při cestě zpátky z baru se Švéd rozeběhl, nevšimnul si podezdívky na rozdělaném plotě a zahrál si na na Batmana (let s rukama u těla).

Den čtvrtý úterý: Slepejš jel s brzdou do servisu v Rožnově,ale nepochodil.Džamil po návštěvě u zubaře přišel o zub. Ve 12:00 hodin odjíždíme do Kopřivnice do muzea TATRY. Návštěva muzea stála za to, všem se nám líbila. Po cestě zpátky na hotel jsme navštívili motokáry, kde jsme mezi sebou uspořádali závody. Ze začátku Fajer jasně kraloval, poté ho Švéd drtil!! Džamil odepsal při první jízdě motokáru. Všichni jsme odjeli s dobrými zážitky a spáleninami od výfuku. Večer probíhal bez výrazných excesů, každý si dal pár piv, protože nás čekala královská etapa na Lysou horu s vrchařskou prémií.

Den pátý středa: Po vydatné snídani jsme si šli každý připravit své stroje. Zajíc zjistil, že má píchlé kolo. Po zásahu servismena z Nissanu (Blonďáka), byl připraven k jízdě. Mezitím Slepejš pronesl památnou větu,která se mu později vymstila: „Kdybyste místo včerejšího řádění, si každý připravil své kolo k dnešní jízdě, tak nemáte takové problémy!!!“ Při extrémním výjezdu na Lysou horu (8 Km prudkého stoupání, 33°C ve stínu) nám došlo pití. Potkali jsme „Kouzelnou babičku“, která nám ukázala studánku s pitnou vodou. Při zpátečním sjezdu Slepejšovi odešla i zbývající zadní brzda (destičky) – musel tlačit. Při snaze dosažení maximální rychlosti, Sáček s Džambem závodili a v prudké zatáčce málem srazili malé dítě v kočárku, se kterým rodiče nesmyslně stáli a uprostřed nepřehledné zatáčky. Podařilo se nám dosáhnout 80 Km rychlosti. Po příjezdu na hotel jsme pro Slepejše vyslali záchranné vozidlo. Náš oblíbený personál hotelu připravil výborná grilovaná kolena. Večírek se velice vydařil. Hlášky: Chci se s tebou plazit jako užovka (Slepejš) Švéd usnul na Zemana. Hutní dělník v těžkém průmyslu.

Den šestý čtvrtek: A-tým po poradě usoudil, že má již dost najeto a hlavně také kvůli tropickým vedrům (36°C), vyrazil do Rožnova na koupaliště. Příjemné dopoledne u vody jsme zakončili vodním fotbálkem. B–tým překvapivě vyrazil, zdolav náročný výjezd na Pustevny, kde členové A–týmu byli již v neděli. Večer jsme společně vyrazili do dřevěné hospůdky k „BRIANOVI“, kde kvůli nám majitel zakoupil novou hifi věž. Čejen,Blonďák, Džamil a Švéd hráli kulečník o Borovičky. Tím začal večírek nabírat grády. Skončilo to body shoty a malováním na těla našich kamarádek ze Severní Moravy.

Den sedmý pátek: Při snídani bylo jednohlasně schváleno, že se tento den nepůjde na biky vyjíždět. Meteorologové hlásili na tento den kolem 38°C!! Takže jsme šli společně k vodě, kde jsme strávili celé odpoledne. Večer jsme vyrazili na disko trysko do hotelu TESLA. Zde jsme si brzy podmanili parket. DJ hrál naše oblíbené skladby od kapel jako SKA-P, DIVOKEJ BILL…atd. Majitele hotelu jsme si získali body shotama s našima kamarádkami. Při nočním návratu na hotel někteří jedinci vzali hotelový bazén útokem, děvčata u toho samozřejmě nemohla chybět!!

Den osmý sobota: Po snídani a rozloučení s personálem hotelu a děvčaty, se kterými se někteří jedinci za ten týden dost sblížili, jsme se vydali ještě rozloučit s RADEGASTEM, patronem našeho krásného a náročného bikování na letošní dovolené v Beskydách. Touto cestou ještě jednou všichni srdečně děkujeme veškerému personálu hotelu CHERRY za to, jak se o nás pečlivě starali.

Na závěr ještě něco z Valašského mudrovství:
Nemíšaj sa mezi otruby, nebudú ťa svině žrať.
S hlúpým sa neraď a psa proti srsti nehlaď.
Bohatým nešmajchluj a před mocným nerad sa ukazuj.
V křaplavý zvon nezvoň a vlka na chromém koňu nehoň.

BobrBikeTeam.com - Informace o Bobr Bike Teamu   e-mail: info@bobrbiketeam.com© Copyright 2005 - 2015 Bobr Bike Team     Bobr Bike Team |